”Goddag”. Det giver et sæt i mig. Jeg sidder på mit kontor og er ved at lave fakturaer til kunder, vi har haft i den forrige måned. Lige pludselig står der en lille, tyk mand i døren. Med en mappe under armen. Elegant påklædt.
”Goddag” svarer jeg. ”Hvem er de? Har vi møde?”
Manden forklarer mig, at vi sådan set ikke har møde, men at han lige kom forbi og tænkte, at han ville lige tjekke lokalet, han har booket til en konference i næste måned.

Booking

Jeg havde godt, set, at der var en bookning, men var ikke kommet så langt i dagens gerninger endnu, så jeg havde ikke set navn eller formålet med bookningen.

Jeg byder ham indenfor, og han sætter sig i stolen overfor mig. Jeg byder ham på en kaffe og spørger om hans navn, og hvor mange mennesker, han forventer, at der kommer til konference. Han fortæller mig, at han regner med omkring 120 mennesker. Konferencen, han vil holde, er det årlige aktionærmøde, hvor der også skal vælges bestyrelse til den fond, han administrerer. Ok, så er jeg med. Jeg fortæller ham, at naturligvis vil jeg gerne vise ham rundt her i huset og forklare om, hvad vi kan tilbyde.
Mens han drikker kaffen, jeg har tilbudt ham, sludrer vi lidt om konferencer. Jeg forsøger at finde ud af, hvad hans behov er.

Konferencelokaler i indre København

Jeg spørger ham om, hvordan han fandt vores firma. Han siger, at det var nemt nok. Han googlede bare ”konferencelokaler København”, og så kom vores site frem som et af de første. Han kiggede lidt på det og syntes, at det så fint ud, så han bookede. Og nu er han her så. Han havde skrevet i notefeltet, at han ville kigge forbi og eventuelt bekræfte bookningen endeligt.
Jeg tjekker lige i vores system. Ja, det havde han. Jeg tjekker også datoen, han har angivet. Den dobbelttjekker jeg lige med ham. Jo, det er den rigtige dato. Tirsdag den 19. november 2019. Han fortæller mig, at han godt ved, at han har booket i god tid. Det er fornuftigt, fortæller jeg ham. Det giver os tid til at sørge for, at alt, hvad de har brug for til konferencen, er, som det skal være.

Jeg rejser mig og siger, at jeg lige vil vise ham faciliteterne. Jeg viser ham lokalet, det audiovisuelle system, vi bruger. Forklarer ham, at vi har gratis Wi-Fi i hele huset. Jeg fortæller ham om vores kaffe, kage og frugtordning. Fortæller ham også om at vi kan tilbyde catering til frokost, hvis de vil have det. Jeg viser ham vores køkken og forklarer ham, at vi en fast stab af kokke, der laver rigtig god mad. Han skal bare sige, hvis der er noget særligt, de skal være opmærksomme på.

Han er meget venlig og imponeret over vores faciliteter. Fortæller mig, at han godt kan lide, at her er så lyst og venligt. Det har man brug for en kold og grå novemberdag. Jeg kunne ikke være mere enig. Han bekræfter bookingen, og vi aftaler at være i løbende kontakt mht. arrangementet. Siger til ham, at hvis han nu kommer i tanke om et eller andet, vi ikke har snakket om, så skal han bare sige til.