Ny bil uden rust

Behandling mod rust

0 Comments

Din splinternye bil funkler. Du er ved at køre den ind. Sådan forstået at du ikke kører vildt hurtigt eller uforsigtigt i den. Den skal lige vænne sig til at blive brugt. Den er jo ankommet helt frisk fra fabrikken. Den vækker opsigt. Der er ikke en eneste, lille ridse. Alle kan se, at den er splinterny – og den er smart. Du føler dig godt tilpas, når du sidder ved rattet, og har sat i gear. Du skal også lige lære bilen at kende. Der er mange signaler på dashboardet, som du også lige skal lære at kende. Og så skal du lige have arbejdet den nye muskelhukommelse ind i hånden, når du skal skubbe i gear.

Nydelsen ved ny bil

Det er nemlig en af nydelserne ved at køre bil: Gearskiftet. Manuelt kontrolleret. Det der med kun at skulle trykke med fødderne på to pedaler betragter du som et onde. Alt fungerer fint. Du har intet at beklage dig over. Du har skrevet under på købet. Billånet er også gået igennem. Du har læst kontrakten. Og du har fået garantien forklaret. Der er orden på tingene.

Glem ikke rustbeskyttelse

Men har du nu husket lige at gå ind på nettet og tjekke, hvor du skal sende din nye bil til undervognsbehandling her i Odense? For det bør du nemlig gøre. Der står godt nok i garantibeskrivelsen, at der er garanti imod rust – via galvanisering af bilens stålplader – i tre år. Alligevel bør du bestemt ikke vente i tre år. Selvom det er forår, og der er lang tid til vinter, så vil det nemlig være rigtigt fornuftigt, hvis du giver din bil undervognsbehandling, inden det virkeligt sætter ind med regn til efteråret igen. Galvaniseringen af din bil vil muligvis godt kunne holde de største farer for rust og småskader væk fra den i de kommende tre år. Men du skal bare vide, at med en grundig undervognsbehandling allerede nu, så vil du være endnu mere sikret imod skader på bilens undervogn. Der står godt nok i garantien, at stålpladerne, som bilen er lavet af, er galvaniserede. Ja. Men der står ikke, at de blev galvaniseret, inden de enkelte dele blev presset i form.

Små ridser efter pladerne er presset i form

Efter at de er blevet presset i form, kan der nemlig være små ridser eller huller i pladerne, og det betyder, at der ikke er galvanisering på de steder. Og hermed er der altså fare for, at fugt kan trænge ind og blive kilden til større rustskader – i løbet af ganske kort tid.

Så for at du ikke skal snydes for at kunne glæde dig over din nye bil, så bør du altså lige bruge 2 minutter på internettet. Søg bare efter ”undervognsbehandling Odense”, og så vil du hurtigt finde alle de servicecentre, der tilbyder undervognsbehandlinger i Odense og omegn. Du vil ikke kun forlænge din bils levetid. Du vil også sikre dig, at hvis du beslutter dig for, at den skal udskiftes om 2 år, så er dine chancer for at få en bedre pris for den meget større.

Disclaimer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Related Posts