Share on Google+Email this to someoneShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

Jeg har selv netop været det igennem et grimt brud. Det var hårdt, og jeg troede aldrig, jeg skulle komme ud på den anden side. Jeg besluttede mig heldigvis til at få psykologhjælp, og det var det bedste, jeg har gjort for mig selv i min sorgproces og til at få værktøjer til at komme videre.

Du må aldrig frygte at bede om hjælp

Står du selv i situationen, eller er der for nogen, der går gennem et brud, har du her mine råd til, hvordan du kommer videre:

  • Tal om, hvordan du har det. Selv om det er svært for dig at tale om dine følelser, er det meget vigtigt at gøre det. Det at vide at andre ved, hvordan du har det, vil få dig til at føle dig mindre alene med din smerte, og det vil hjælpe dig til at få det bedre. At skrive i en dagbog kan også være en god måde at udtrykke, hvordan du har det.
  • Husk, at det at komme videre er målet. At udtrykke dine følelser er befriende, men husk det er vigtigt ikke at blive i de negative følelser eller at overanalysere situationen. Pas på ikke at blive hængende i følelser som skyld, vrede etc. for længe. Det vil tage din energi og forhindre dig i at komme videre.
  • Mind dig selv om, at du stadig har en fremtid. Når du binder dig til en anden person, har I mange håb og drømme sammen. Efter et brud er det svært ikke at sørge over. Her sørger du over den fremtid, du drømte om, der ikke blev til noget. Mind her dig selv om, at nye håb og drømme vil komme i stedet.
  • Sorg kan være lammende, men stille og roligt skulle du få det bedre. Sker det ikke, så søg noget psykologhjælp. Det kan være et godt skub til at komme videre.
Share on Google+Email this to someoneShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook