Share on Google+Email this to someoneShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

Det kan være lidt af en opgave at finde det bedste og billigste mobilabonnement blandt de mange teleselskaber på markedet. Ved hjælp af pristabellen nedenfor har vi dog gjort det simpelt ved at sammenligne priser og vilkår på Danmarks bedste og billigste teleselskaber. Jeg håber, at du kommer til at spare mange penge, og bliver glad for dit nye mobilabonnement.

Vælg billigt mobilabonnement og spar penge

Der kan være mange penge at spare ved at vælge det rette mobilabonnement. Et billigt mobilabonnement kontra et dyrt kan spare dig for tusindvis af kroner om året, så derfor er det vigtigt at se sig for.

Når du skal vælge et nyt mobilabonnement, er der flere ting, som du skal have in mente:

  • Du skal kende dit forbrug – find eventuelt de gamle telefonregninger frem. Når du kender dit forbrug, er det langt lettere at vælge det rette mobilabonnement. Det er dumt at betale for mere, end du har brug for, så brug en halv time på at udregne dit forbrug.
  • Sammenlign priser og vilkår fra de forskellige udbydere. Vi har gjort det nemt for dig ved at sætte de mange udbydere op i sammenligningstabellen oven over.
  • Når du har udset dig et teleselskab, så kontroller hvordan de dækker i dit område. Der kan være stor forskel på mobildækningen fra teleselskab til teleselskab. Dog har de fleste teleselskaber god dækning i alle større byer.
  • Hører du meget musik på mobilen, så kontroller om og hvor meget musikken koster hos det pågældende teleselskab.
  • Fysisk eller online teleselskab? Gør op med dig selv, om du er typen, der helst vil kunne henvende sig i en fysisk butik, eller om du har det fint med, at det hele foregår online.
  • De fleste abonnementer kan fås inklusiv smartphone, hvor du endda kan vælge at afbetale henover 12-24 måneder. Afbetaling er en god ide, hvis ikke du har penge sparet op, men du kan også vælge at låne penge gratis. Med et online hurtig lån kan du låne penge på nettet gratis første gang du låner. Det vil med andre ord sige, at det første kviklån er gratis i 30 dage, om med gratis menes helt uden renter og gebyrer.

Følg op og spar penge

Når du har valgt dit mobilabonnement, er det en god ide at gøre følgende:

  • Kig dine telefonregninger igennem én gang i kvartalet eller mindst én gang halvårligt, så du kan sikre dig, at dit abonnement passer til dit forbrug. Måske bruger du mere data, eller snakker mere, end hvad abonnementet tillader, og dermed betaler du for ekstra forbrug. Eller også bruger du måske meget mindre, og kan dermed nøjes med et lille mobilabonnement.
  • Mindst én gang om året bør du kontakte dit teleselskab for at høre, om de ikke kan lave et bedre tilbud til dig. Teleselskaberne skilter ikke med det, men oftest kan de lave dit abonnement en anelse bedre og billigere – især hvis du er en god trofast kunde. Kan de ikke lave det billigere, kan du måske narre dem til at sælge dig en ny smartphone til en fordelagtig pris – det er set før!. Er du typen, der ikke bryder sig om at prutte om prisen ”face to face”, så send dem en mail i stedet for – det er næsten lige så godt.

Taletidskort

Dette var lidt om billige mobilabonnementer, men hvis du er under 18 år eller kun bruger telefonen ganske sjældent, så er man ovre i taletidskort eller netbaseret taletidsordning. Nedenfor har vi listet de forskellige fordele og ulemper ved taletidskort:

Fordele

  • Du betaler ikke abonnementsafgift
  • Der kan ikke komme uventede ekstra regninger, da beløbet er forudbetalt, og med mindre andet er sat op, skal du manuelt ind og sætte penge på kontoen.
  • Ved lavt forbrug er det oftest billigere end et mobilabonnement.
  • Det er nemt at tanke penge på kortet, som kan gøres enten online, fra tankstationer, kiosker osv.
  • Oftest kan der stadig ringes til telefonen, selv om at taletiden er opbrugt.

Ulemper

  • Afhængig af ens forbrug er taletidsordninger som regel dyrere end mobilabonnementer. Udover højere minuttakster, kan der forekomme opkaldsafgift.
  • Er taletiden opbrugt, kan man ikke komme i kontakt med nogen. Dog kan der altid ringes 112.

Jeg håber, at du kunne bruge min artikel omkring mobilabonnementer, og forhåbentligt vil du komme til at spare rigtig mange penge årligt.

Share on Google+Email this to someoneShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook